«Перша психологічна допомога. Алгоритм дій» для педагогічних працівників, психологів і соціальних педагогів закладів освіти

З огляду на існуючу загрозу психічному здоров’ю учасників освітнього процесу внаслідок збройної агресії російської федерації, команда МОН створила методичні рекомендації (https://bit.ly/35GuP8O) «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій» для педагогічних працівників, психологів і соціальних педагогів закладів освіти.

/Files/images/психологи.png

Простір стійкості: 62 відео про те, як залишатися в ресурсі та протистояти викликам:

https://nus.org.ua/articles/prostir-stijkosti-62-video-pro-te-yak-zalyshatysya-v-resursi-ta-protystoyaty-vyklykam/

Як учительству впоратися з травматичними розладами. Розповідають психологині:

https://nus.org.ua/articles/yak-uchytelstvu-vporatysya-z-travmatychnymy-rozladamy-rozpovidayut-psyhologyni/

ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ!

  1. Поставтесь до педагогічної праці, як до головного змісту вашого життя. Створіть у собі вчителя!
  2. Будьте ерудованими, відмінно знайте свій предмет, цікаво та доступно викладайте навчальний матеріал.
  3. Умійте поважати кожного учня і бачити в ньому особистість.
  4. Умійте керувати власними емоціями та розвивати позитивні почуття до дітей.
  5. Навчіться любити дітей. Люблячи їх, не заробляйте дешевого авторитету всепрощенням, невимогливістю – це розбещує дітей.
  6. Будьте справедливими, розумійте своїх учнів.
  7. Будьте вимогливими до себе, самокритичними, не порушуйте педагогічну етику.
  8. Умійте терпляче виправляти його помилки – думки, дії вчинки; навчіться переконувати.
  9. Будьте ввічливими, доброзичливими, життєрадісними, людяними.
  10. Хай завжди учні бачать у вас старшого друга, порадника, людину, яка підтримає, зрозуміє, дасть пораду.
  11. Ніколи не принижуйте людської гідності дитини, будьте непримиренними до подібних дій ваших колег.
  12. Станьте вимогливими та будьте витриманими у стосунках з учнями.

ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ ДЛЯ ПОЛІПШЕННЯ НАСТРОЮ

1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).

2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).

3. Якщо в тебе з”явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.

4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй”, теж можна виховувати і піднімати собі настрій.

5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам”ятайте: думати про себе – ваш головний обов”язок.

6. Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання:”Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити”.

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ПЕДАГОГА

1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.

2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.

3. Гроші та педагогіка мало сумісні.

4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.

5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.

6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.

7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.

8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.

9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.

10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.

11. Намагайся їсти кожен день.

12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.

13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.

14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.

15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина

16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.

17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.

18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.

19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.

20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.

21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.

22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.

23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".

24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.

25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.

26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.

27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.

ЯК ДОСЯГТИ ПОЗИТИВНОГО ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ МІЖ ВЧИТЕЛЕМ ТА УЧНЕМ.

1. Спілкуйтеся якомога більше з дітьми,особливо в позаурочний час.

2. Визнайте унікальність кожного учня.

3. Дорожіть довірою дітей. Це обов'язковий компонент у діяльності будь-якої соціальної групи, який досягається компетентністю, сумлінністю й чесністю.

4. Будьте ворогом такому принципу керівництва:

“Кого хочу – милую, кого хочу – караю.”

5. Пояснюючи – переконуйте, не підвищуйте голосу на учнів.

6. Змиріться з думкою, що багатство викладача – у його духовності, а не в матеріальному достатку.

7. Ви і Ваш предмет – не центр Землі, є ще й інші навчальні предмети. Не намагайтеся перенести на домашнє завдання те, чого не встигли зробити на уроці.

8. Зрозумійте, що часто учень мовчить не від незнання предмета, а від страху перед аудиторією (пригадайте свій перший урок).

9. Упізнавайте в дітях себе колишнього – і вчіться в них! Умійте оцінити якусь ситуацію або точку зору учня очима самого учня.

10. Улюблений викладач той, що посміхається, наділений почуттям гумору. Тож частіше посміхайтеся!!!

Як не поринути в паніку під час пандемії

У рамках психологічного проєкту «Одужання: хто на вихід з карантину?» Юлія Трубіцина, практичний психолог КУ «Інклюзивно-ресурсний центр», надала презентаційний матеріал для педагогів про те, як не поринути в паніку під час пандемії. Кожний може скористатися порадами, перейшовши за посиланням. Бережіть себе та своє здоров’я!

Перше заняття практикуму із серії «Корисні навички» за темою «Діагностика дитячого малюнка. Що потрібно знати педагогу»

25 листопада відбулося перше заняття практикуму із серії «Корисні навички» за темою «Діагностика дитячого малюнка. Що потрібно знати педагогу». Обрана онлайн-аудиторія – учителі початкової школи, вихователі та практичні психологи ЗДО. Разом ми розглянули «еволюцію» розвитку дитячого малюнка – від стадії «каракулі» до «реалістичного зображення». Акцент було зроблено на тому, що малюнок – це своєрідна мова, шифр, який треба навчиться грамотно читати, і на що саме треба звертати увагу вчителю або вихователю, розглядаючи дитячий малюнок. Запрошую на наступні заняття. Ваш психолог

Матеріали заходу

Кiлькiсть переглядiв: 170